RENAULT 9-11 KULÜBÜ
Arkadaşlar forumumuz yeni adresine taşınmış olup kategorilerin ve konuların taşınma işlemine başlanmıştır. Bizden kaynaklanmayan nedenlerden ötürü üyeliklerinizi yenilemeniz (çok kısa bir işlemdir) gerekmektedir. Paylaşımlarınıza www.renault9-11.com adresinden devam edebilirsiniz.

RENAULT 9-11 KULÜBÜ

Türkiyenin ilk ve tek Renault 9-11 Kulübü (Taşındı! www.renault9-11.com)
 
AnasayfaAnasayfa  Renault 9 BlogRenault 9 Blog  GaleriGaleri  SSSSSS  Üye ListesiÜye Listesi  Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları  AramaArama  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yap  

Paylaş | 
 

 şerit led..

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
konvekta



Doğum tarihi : 15/06/78
Yaş : 38
Nerden : Eskişehir
Aracınızın Modeli : 2OO6 starex 2.5 intercool turbo diesel
Kayıt tarihi : 05/04/08

MesajKonu: şerit led..   2010-10-24, 18:01

şerit led baglantıtıları ile ilgili bir kaç bir şey sormak ve tabii ilgilenen ve bu işlerde bilgisi olan arkadaşlardan bir fikir almak istiyorudum.. bounce

amacım yani yeni projem minibüsün içinin kenar kısımlarına led döşemek . minibüse montaj asaması bitti.. tesisat projeside bitti study ( tabi hepsi teorik olarak yarın yavaş yavaş pratige gececegiz )

ledlerimi tarif edeyim.. şöyle Arrow metrede 60 adet 5050 rgb smd led.. degişken ışıklı yani karma ışıklı.. renk modülü ve uzaktan kumandası.. mevcut..

şimdi tesiatı anlatayım şerit led uzunlugu 2.35 sağ 2.20 de sol olmak üzere 2 adet oluşuyor.. kesim yerinden kesilerek ayrılacaklar ve lehimle tekrar r. g .b .nört şeklinde karşılıklı gelerek diger uca lehim

olacaklar.. şimdi toplamda ledlere akım saglayacak kablo uzunlugu 3 metre civarında olacak bu uzunlukga bir de ledlerin kendileride eklenince 8 m yakın bir uzunluk olmakta bu mesafe akıma bir direnç

gösterirmi gerilimi düşürürmü..onun için kablo kesitleri yükseltmem gerekiyor mu.. scratch

bütün ledleri renk modülü besleyecek renk modülünün girşide dc 12v bu modül araca nasıl baglamak gerkiyor ... direk baglamakta herhangi bir sakınca varmı.. scratch
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
cihan841



Doğum tarihi : 10/12/81
Yaş : 35
Nerden : ankara
Aracınızın Modeli : r9 broadway 93 model
Kayıt tarihi : 29/04/10

MesajKonu: Geri: şerit led..   2010-10-24, 19:12

toplamda 2-4 arası bir akım çekecektir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
ARMADA_FB



Nerden : AntaLya
Aracınızın Modeli : 98 Broadway 1.4 RN
Kayıt tarihi : 12/03/08

MesajKonu: Geri: şerit led..   2010-10-24, 19:28

İlk başta 12 v regülatör ve sonrasında bir adet sigorta yapmak şart sayın abim.Çünki gelen enerji sürekli olması lazım 12ve üstünde yakmaması için ,altındada senin ledlerini korumak lazım yoksa fazla akımdan zamanla yorulabilir ledler ve bozulabilir. lehim yerlerini öncelikle izole etmen lazım sıcak silikonla yapsan olur kabloların en az 1mm olsun daha sonra kaba hesap ile en fazla 50w ,60w güç tüketir. biz iş yerinde ne kadar güç harcayacaksa ona göre hesaplanıp güç kaynağı ile birleştiriyoruz.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
Evliya Çelebi



Doğum tarihi : 15/09/84
Yaş : 32
Nerden : Ankara
Aracınızın Modeli : 1990 Model Mitsubishi Lancer 1.5 Special Edition :)
Kayıt tarihi : 08/11/08

MesajKonu: Geri: şerit led..   2010-10-25, 05:40

Şerit ledi izoleli ve kaliteli seçmeni öneririm, zira piyasada biraz araştırılarak philipsin yada osramın bile şerit ledi bulunabilir.

Toplamda 1 stop lambası kadar bile akım çekmez, yani 5 amperlik bir sigorta iş görür Bahadır abi,

O uzunlukta bir kablo yada şerit led bir direnç göstermez, sadece kablonu kaliteli ve darbelere ezilmeye dayanıklı bir kablo olarak seç,

Renk modülünün giriş voltajı 12 ise sanırım giriş ve çıkış için kendi içinde dalgalanma ve yükselmeye karşı bir koruması vardır, yoksa yada işimi sağlama alayım dersen çözümler sunabilirim Kadirin dediği gibi giriş ve çıkışa regülatör...

Renk modülünün girişine yine bir sigorta koyarsın zaten abi.

Neticeyi merak ediyorum Smile
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://renault9-11kulubu.forumotion.com/t5950p50-1990-model-mits
ARMADA_FB



Nerden : AntaLya
Aracınızın Modeli : 98 Broadway 1.4 RN
Kayıt tarihi : 12/03/08

MesajKonu: Geri: şerit led..   2010-10-25, 16:49

Evliya Çelebi demiş ki:
Şerit ledi izoleli ve kaliteli seçmeni öneririm, zira piyasada biraz araştırılarak philipsin yada osramın bile şerit ledi bulunabilir.

Toplamda 1 stop lambası kadar bile akım çekmez, yani 5 amperlik bir sigorta iş görür Bahadır abi,

O uzunlukta bir kablo yada şerit led bir direnç göstermez, sadece kablonu kaliteli ve darbelere ezilmeye dayanıklı bir kablo olarak seç,

Renk modülünün giriş voltajı 12 ise sanırım giriş ve çıkış için kendi içinde dalgalanma ve yükselmeye karşı bir koruması vardır, yoksa yada işimi sağlama alayım dersen çözümler sunabilirim Kadirin dediği gibi giriş ve çıkışa regülatör...

Renk modülünün girişine yine bir sigorta koyarsın zaten abi.

Neticeyi merak ediyorum Smile

Bahadır abi ek olarak led sistemin en fazla olarak 60 w güç tüketecek ve en fazla 5 A akım la çalışacak iş yerinde bizzat sordum mühendisle hesapladık senin için
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
konvekta



Doğum tarihi : 15/06/78
Yaş : 38
Nerden : Eskişehir
Aracınızın Modeli : 2OO6 starex 2.5 intercool turbo diesel
Kayıt tarihi : 05/04/08

MesajKonu: Geri: şerit led..   2010-10-25, 20:09

ilgilendiginiz için çok teşekkür ederim yasin ve kadir abicim..

şincik ledleri hong hong dan sipariş verdik.. oradan geldiler.. renk modülüde birlikte



Uploaded with ImageShack.us

araçta montaj aşaması bügün bitti sadece ledleri içine gecirecegim rayların tavana montajını bitiridik.





Uploaded with ImageShack.us




Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

modülü gördünüz.. giriş kısmı jack lı o yüzden bir jack uydurmam gerekiyor.. scratch

modülün çıkıs kısmı scart tarzı bir şey yanlız scart tam simetrik her iki şekildede baglantısı oluyor.. tek yol olması için gerekli kanal ve ya erkek ve ya dişide karşılıklı bir işaret yok.. Exclamation

modül kablosu renklı olsa hadi diyelim renk renge karşı gelecek şekilde tak.. o da yok mdülün kablosu düz beyaz..

yanlız scart ayagının ucunda bir üçgen ok var o herhalde bir şeyler anlatmak isiyor bana kalırsa nötr yani siyah uç demek mi istiyor.. Question

neyse peki diyelim yanlış taktım.. ne olur ledleri mi yakarız..

sigortayı tam olarak nereye koymam gerekiyor.. ve kaç amperlik olmalı..








Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
karadeniz
Çakma Admin


Doğum tarihi : 22/04/88
Yaş : 28
Nerden : Muğla/Turgutlu
Aracınızın Modeli : 112 1.6 16v HD AC (LikitPetrolGücüspor)
Kayıt tarihi : 24/06/07

MesajKonu: Geri: şerit led..   2010-10-25, 20:26

5 amper akım çeken yere en az 7.5 luk isgorta koyman lazım abi...ters taksan bile 1 şey olmaz ayrıca, yanmazsa çıkarır ters takarsın ama dediğin doğru ok işareti siyaha gelecek bence de...

bu arada değişik 1 ürünmüş... Smile güle güle kullan abi...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://www.ladatr.com
konvekta



Doğum tarihi : 15/06/78
Yaş : 38
Nerden : Eskişehir
Aracınızın Modeli : 2OO6 starex 2.5 intercool turbo diesel
Kayıt tarihi : 05/04/08

MesajKonu: Geri: şerit led..   2010-10-25, 20:40

teşekkürler deniz..

bu gün tavan raylarını 2.25 ve 2.25 karşılıklı gelecek şekilde yerleştirdim.. ledlerde daha öncede tecrübesini yaptıgım gibi raya çok hoş bir biçimde oturdu..

yanlız aracın içinde toplamda 4.50 metrelik bir led uzunlugu olmuş oluyor.. oda toplamda 270 led yapıyor.. ledlerde 5050 smd led.. 300 adeti yani 5 metresi orta ölçekli bir salonu aydınlatmaya yetermiş..

o yüzden biraz ışık şiddeti fazla olacak gibi.. artık gerekirse modülün kumandasından biraz kısmak gerekecek galiba
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
karadeniz
Çakma Admin


Doğum tarihi : 22/04/88
Yaş : 28
Nerden : Muğla/Turgutlu
Aracınızın Modeli : 112 1.6 16v HD AC (LikitPetrolGücüspor)
Kayıt tarihi : 24/06/07

MesajKonu: Geri: şerit led..   2010-10-25, 20:46

kumandada gördüğüm kadarı ile parlaklık ayarı var, ordan çözülür..olmadı direnç ekleriz, problem olmaz...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://www.ladatr.com
Evliya Çelebi



Doğum tarihi : 15/09/84
Yaş : 32
Nerden : Ankara
Aracınızın Modeli : 1990 Model Mitsubishi Lancer 1.5 Special Edition :)
Kayıt tarihi : 08/11/08

MesajKonu: Geri: şerit led..   2010-10-26, 05:47

Ok işaretinin anlatmaya çalıştığı mutlak birşey var ama?
Ters takınca ledlerin yada devrenin zarar görmemesi lazım, ufak bir denemeyle birşey olmayacağını düşünüyorum, normalde ters voltaj altında bozulmaz yeterki voltaj yüksek olmasın.
İçin rahat etmezse modüle elektrik ver, siyah kablo şasedir, diğer renkli kablolar ledlerin kendine uygun olan rengine gider, modülden çıkan kabloda hangisi şase ise onu karşılık soketin de pinlerinden hangisi siyah onu bulup o şekilde takabilirsin abi Wink
İnşaallah anlatabilmişimdir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://renault9-11kulubu.forumotion.com/t5950p50-1990-model-mits
ARMADA_FB



Nerden : AntaLya
Aracınızın Modeli : 98 Broadway 1.4 RN
Kayıt tarihi : 12/03/08

MesajKonu: Geri: şerit led..   2010-10-26, 16:54

Siyah + R(kırmızı)-G(yeşil)-B(Mavi)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
EnergyBlue



Doğum tarihi : 27/09/91
Yaş : 25
Nerden : Kocaeli
Aracınızın Modeli : Renault 12 TL 1977
Kayıt tarihi : 18/04/08

MesajKonu: Geri: şerit led..   2010-10-26, 17:06

Birde oradaki RGB yazan yerlerindeki siyah çizgiler kesilecek yer. Zaten paralel olarak bağlanmış bu ledler. Yani İstediğin ölçüde kesebilirsin yine de aynı volt verirsen aynı parlaklık kalır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://www.renault12.tr.gg
konvekta



Doğum tarihi : 15/06/78
Yaş : 38
Nerden : Eskişehir
Aracınızın Modeli : 2OO6 starex 2.5 intercool turbo diesel
Kayıt tarihi : 05/04/08

MesajKonu: Geri: şerit led..   2010-10-27, 17:47

çok şükür kazasız belasız bitiridim..

tasisat çekimi ve led yerleşimlerini bizzat kendim yaptım.. lehim baglantı işleri hariş.. çünkü lehim yerleri birbirlerine çok yakın.. biraz ustalık isityor.. tabii

ır sesörü ve modül arkada kenarda montajladım.. IR sensörü kablosunuda yukarı çekerek kenara sabitldim.. önde yani şöfeer mahallesinde kumanda ile olaya ve renklere hakim oluyorum.. Laughing

ve sonuçlar.. yanlız bütün renk çekimlerini yapamadım..



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
ahmetcan466



Doğum tarihi : 03/11/80
Yaş : 36
Nerden : TEKİRDAĞ ŞARKÖY
Aracınızın Modeli : 93 RAINBOW I.R.D. idi :(
Kayıt tarihi : 29/06/10

MesajKonu: Geri: şerit led..   2010-10-27, 18:01

süper olmuş eline sağlık Güle güle kullan arızasız
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
EnergyBlue



Doğum tarihi : 27/09/91
Yaş : 25
Nerden : Kocaeli
Aracınızın Modeli : Renault 12 TL 1977
Kayıt tarihi : 18/04/08

MesajKonu: Geri: şerit led..   2010-10-27, 18:36

Parlaklık azaltılmış yeşil renk iyi gider uzun yolculukta Smile
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://www.renault12.tr.gg
karadeniz
Çakma Admin


Doğum tarihi : 22/04/88
Yaş : 28
Nerden : Muğla/Turgutlu
Aracınızın Modeli : 112 1.6 16v HD AC (LikitPetrolGücüspor)
Kayıt tarihi : 24/06/07

MesajKonu: Geri: şerit led..   2010-10-27, 18:45

süper olmuş bahadır abi...sırf renk değil başka fonksiyonları da var dimi modülün... Question
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://www.ladatr.com
renault9spring



Doğum tarihi : 14/08/90
Yaş : 26
Nerden : Karaman
Aracınızın Modeli : renault 9 spring
Kayıt tarihi : 02/08/09

MesajKonu: Geri: şerit led..   2010-10-27, 18:58

konvekta demiş ki:
çok şükür kazasız belasız bitiridim..

tasisat çekimi ve led yerleşimlerini bizzat kendim yaptım.. lehim baglantı işleri hariş.. çünkü lehim yerleri birbirlerine çok yakın.. biraz ustalık isityor.. tabii

ır sesörü ve modül arkada kenarda montajladım.. IR sensörü kablosunuda yukarı çekerek kenara sabitldim.. önde yani şöfeer mahallesinde kumanda ile olaya ve renklere hakim oluyorum.. Laughing

ve sonuçlar.. yanlız bütün renk çekimlerini yapamadım..



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

abi ellerine sağlık çok kral birşey olmuş. Very Happy
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
konvekta



Doğum tarihi : 15/06/78
Yaş : 38
Nerden : Eskişehir
Aracınızın Modeli : 2OO6 starex 2.5 intercool turbo diesel
Kayıt tarihi : 05/04/08

MesajKonu: Geri: şerit led..   2010-10-27, 19:03

modülün görevi şöyle..

1. güç olsa dahi kumandadan kapatıp açılıyor..

2. reng ışık şiddeti azaltıp çogaltılabiliyor...

3. 4 ana keskin renk 12 de farklı ton renkleri secebilme..

4. çeşitli renk animasyonları yani rengten renge geçiş şekilleri..

şöyle flash , strobe, fade ve smooth
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
ARMADA_FB



Nerden : AntaLya
Aracınızın Modeli : 98 Broadway 1.4 RN
Kayıt tarihi : 12/03/08

MesajKonu: Geri: şerit led..   2010-10-27, 20:50

konvekta demiş ki:
modülün görevi şöyle..

1. güç olsa dahi kumandadan kapatıp açılıyor..

2. reng ışık şiddeti azaltıp çogaltılabiliyor...

3. 4 ana keskin renk 12 de farklı ton renkleri secebilme..

4. çeşitli renk animasyonları yani rengten renge geçiş şekilleri..

şöyle flash , strobe, fade ve smooth


abi senle alakası yok ama angara şeylerine benzetenler olmasın yalnız bir ses sitemi ile o renk geçişleri harika olur cıs tak cısstak dumm tıs dumm tıss
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
Evliya Çelebi



Doğum tarihi : 15/09/84
Yaş : 32
Nerden : Ankara
Aracınızın Modeli : 1990 Model Mitsubishi Lancer 1.5 Special Edition :)
Kayıt tarihi : 08/11/08

MesajKonu: Geri: şerit led..   2010-10-28, 05:44

Eline sağlık Bahadır abi, bizi şaşırtmaya devam ediyorsun Smile
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://renault9-11kulubu.forumotion.com/t5950p50-1990-model-mits
burcinhan



Doğum tarihi : 02/03/77
Yaş : 39
Nerden : Ankara
Aracınızın Modeli : Subaru/Legacy
Kayıt tarihi : 13/08/08

MesajKonu: Geri: şerit led..   2010-10-28, 07:16

Belek'de Adam&Eve otelde kalmıştım. Onun odalarıda istediğin renk oluyordu. Aynı oraya benzemiş Very Happy

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://www.motur.org
irfan



Doğum tarihi : 21/12/82
Yaş : 33
Nerden : istanbul
Aracınızın Modeli : FAİRWAY
Kayıt tarihi : 21/09/10

MesajKonu: Geri: şerit led..   2010-11-02, 20:41

emeğinize sağlık çok harika olmuş,problemide çojmüşsünüz,
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
livan08



Doğum tarihi : 01/01/81
Yaş : 35
Nerden : ARTVİN/RİZE
Aracınızın Modeli : 2004 DAIHATSU TERİOS SX
Kayıt tarihi : 19/04/08

MesajKonu: Geri: şerit led..   2010-11-03, 16:57

eline sağlık,iyi günlerde kullan
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
konvekta



Doğum tarihi : 15/06/78
Yaş : 38
Nerden : Eskişehir
Aracınızın Modeli : 2OO6 starex 2.5 intercool turbo diesel
Kayıt tarihi : 05/04/08

MesajKonu: Geri: şerit led..   2010-11-03, 17:28

bütün arkadaşlara teşekkürler.. cheers
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
MUSTAFA



Doğum tarihi : 26/02/81
Yaş : 35
Nerden : ANTALYA
Aracınızın Modeli : 1992 BRODWAY GTE
Kayıt tarihi : 23/04/10

MesajKonu: Geri: şerit led..   2010-11-03, 18:24

emeğe saygı çok güzel olmuş maşallah
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
olvne



Doğum tarihi : 03/09/88
Yaş : 28
Nerden : İstanbul
Aracınızın Modeli : 1995 Spring
Kayıt tarihi : 20/10/07

MesajKonu: Geri: şerit led..   2010-11-03, 18:30

Bahadır abi hiç boş durmuyorsun araçlara özellik ekleme konusunda üstüne yok Smile Çok güzel olmuş.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://renault9-11kulubu.forumotion.com/otomobilim-f7/1995-renau
konvekta



Doğum tarihi : 15/06/78
Yaş : 38
Nerden : Eskişehir
Aracınızın Modeli : 2OO6 starex 2.5 intercool turbo diesel
Kayıt tarihi : 05/04/08

MesajKonu: Geri: şerit led..   2010-11-03, 19:34

olvne demiş ki:
Bahadır abi hiç boş durmuyorsun araçlara özellik ekleme konusunda üstüne yok Smile Çok güzel olmuş.

teşekkürler kardeşim..

5 metrelik şeritten yaklaşık 40 cm arttı.. bu parcayı 20 20 olarak sağ ve sol kapı iç kenarında kullsam diye düşünyorum.. kapı açıldıgında kırmızı olarak yansın.. şöyle bir tasarımını yaptım.. ledler

kesinlikle göze batmadı.. yanlız tesisisatı biraz sıkıntılı olacak gibi.. scratch bakalım uygun olursa yaparız.. olamazsa projeyi rafa kaldırırız.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
34FLASHS35



Doğum tarihi : 01/07/79
Yaş : 37
Nerden : istanbul
Aracınızın Modeli : 1994 FLASH S initiale
Kayıt tarihi : 01/02/09

MesajKonu: Geri: şerit led..   2010-11-03, 20:28

şahane,güle güle kullan
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
Sponsored content




MesajKonu: Geri: şerit led..   Bugün 14:37

Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
şerit led..
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
RENAULT 9-11 KULÜBÜ :: RENAULT 9-11 KULÜBÜ-Teknik :: Atölye-
Buraya geçin: